El divendres 2o, últim dia d'aquesta setmana d'activitats, vam anar a visitar el Museu de la música de Barcelona junt amb l'Auditori i un assaig del grup musical Corda i descorda.
Cada grup visitava el museu amb una visita guiada, la nostre guia estava un pel desorientada, ja que estava fen una suplència i no sabia ben bé el 'guió' de la visita.
Aquest museu estava dividit de la següent manera, tot just entrar ens trobarem una sala amb tot tipus d'instruments, de diferents cultures. En una visita per a infants es pot dur a terme diferents recursos per obtenir un fi didàctic, tant com el reconeixement d'instruments, com temptejar el seu origen, etc.
Hi ha també, una part que els instruments ens els trobem organitzats per famílies, i un altre per èpoques. Siguent així molt interessant.
Cada grup visitava el museu amb una visita guiada, la nostre guia estava un pel desorientada, ja que estava fen una suplència i no sabia ben bé el 'guió' de la visita.
Aquest museu estava dividit de la següent manera, tot just entrar ens trobarem una sala amb tot tipus d'instruments, de diferents cultures. En una visita per a infants es pot dur a terme diferents recursos per obtenir un fi didàctic, tant com el reconeixement d'instruments, com temptejar el seu origen, etc.
Hi ha també, una part que els instruments ens els trobem organitzats per famílies, i un altre per èpoques. Siguent així molt interessant.
Una vegada acabada la visita pel museu, ens van fer entrar a una sala que podíem tocar un parell d'instruments, i veure el funcionament d'un orgue. Aquesta activitat acostuma a fascinar als nens.
Seguidament vam tenir que anar corrent cap a l'Auditori, on havíem d'escoltar un assaig d'un grup musical tocant temes especialitzats per infants.
Per acabar, ens van fer una conferència explicant-nos les ofertes del servei educatiu del museu.
Seguidament vam tenir que anar corrent cap a l'Auditori, on havíem d'escoltar un assaig d'un grup musical tocant temes especialitzats per infants.
Per acabar, ens van fer una conferència explicant-nos les ofertes del servei educatiu del museu.
- Visita guiada al museu.
- Cocert (el que hi hagi en aquell moment en la programació)
La programació de l'auditori educa, aquest ofereixen diferents lectures depenent de la exposició permanent que ens hi trobem.
Activitats lliures i comentades, els i ofereix recursos als professors perquè els pugui aplicar al llarg del curs.
L'Auditori és anomenat la ciutat de la música, entenen la música com a plural, hi ha molts estils i amb ells també moltes maneres d'entendre la música. L'objectiu de l'Auditori és aproximar la música a tot tipus de públic. La música està lligada al nostre ser.
La paraula educar per l'Auditori es diferencia d'ensenyar, acompanyar la persona que està escoltant el concert, al que serà que explicarà coses però no serem conscients.
Aprendran sense ser ensenyats.
Activitats lliures i comentades, els i ofereix recursos als professors perquè els pugui aplicar al llarg del curs.
L'Auditori és anomenat la ciutat de la música, entenen la música com a plural, hi ha molts estils i amb ells també moltes maneres d'entendre la música. L'objectiu de l'Auditori és aproximar la música a tot tipus de públic. La música està lligada al nostre ser.
La paraula educar per l'Auditori es diferencia d'ensenyar, acompanyar la persona que està escoltant el concert, al que serà que explicarà coses però no serem conscients.
Aprendran sense ser ensenyats.
Els concerts no tindran una història sinó que, la música serà la protagonista 100% del concert.
Tots els concerts educatius es creen a l'Auditori amb l'ajuda d'un pedagog, un tècnic de llums, un tècnic de gestió, entre algun altre. Tot és ideat per arribar al objectiu d'aprendre sense ser ensenyat.
La música és una necessitat.
Treballen en:
- Concerts
- Editar materials (els instruments es poden crear)
- Activitats participatives (nens i pares fan un espectacle liderat per professionals)
Per què es fa?
- Intentar impactar
- Experimentar (potenciar activitats perquè la gent pugui pujar a l'escenari i participar, a part de gaudir han de fer música)
- Si aprenem sense ser ensenyats acabarem estimant la música.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada